ردیاب خودرو

۴ بازديد

نقش ردیاب‌ های هوشمند در تشخیص رفتارهای خطرناک رانندگان و هشداردهی به آن‌ها چیست؟

ردیاب‌های هوشمند قادر هستند عادت‌های رفتاری رانندگان را تشخیص دهند و در صورت بروز رفتار خطرناک، از سیستم هشدار استفاده کنند. این فناوری، الگوهای خطرناک رفتار رانندگان را شناسایی کرده و اطلاعات به‌دست‌آمده را در اختیار مالک قرار می‌دهد. اطلاعات به‌دست‌آمده به مسئولین ترافیک کمک می‌کند تا برنامه‌های آموزشی و تربیتی مناسبی را جهت رفع عادات رانندگان ارائه و خطرات رانندگی را کاهش دهند. دیگر نقش ردیاب خودرو در بهبود امنیت رانندگی همین تغییر الگوهای خطرناک رانندگی و داشتن رانندگی ایمن و بااحتیاط است.

چگونه ردیاب خودروها به پلیس و ارگان‌های امدادی کمک می‌کنند تا به طور سریع‌تر و دقیق‌تر به محل تصادفات برسند؟چگونه ردیاب خودروها به پلیس و ارگان‌های امدادی کمک می‌کنند تا به طور سریع‌تر و دقیق‌تر به محل تصادفات برسند؟

ردیاب خودروها با ارسال اطلاعات دقیق موقعیت خودرو به پلیس و ارگان‌های امدادی، کمک می‌کنند تا سریع‌تر و دقیق‌تر به محل تصادفات برسند. ردیاب نه‌تنها اطلاعات دقیق موقعیت جغرافیایی خودروها را ارائه می‌دهد؛ بلکه بر وضعیت خودرو نیز نظارت دارد و در صورت وقوع حادثه اطلاعات را در اختیار ارگان‌های امدادی قرار می‌دهد.

اطلاعات دقیق و کامل ردیاب خودرو موجب هماهنگی بیشتر بین ارگان‌های امدادی و پلیس و کاهش زمان واکنش می‌شود. این هماهنگی بین ارگان‌ها منجر به استفاده بهتر از منابع و تیم‌های امدادی نیز می‌شود و در نجات جان افراد مصدوم و کاهش تأثیرات حادثه نیز مؤثر است. اطلاعات دریافتی از ردیاب به نیروهای پلیس در پیش‌بینی نحوه وقوع حادثه نیز کمک خواهد کرد و این نقش ردیاب خودرو در بهبود امنیت رانندگی را پررنگ‌تر می‌کند.

مزایای استفاده از ردیاب خودرو و ارسال اطلاعات در زمان وقوع حادثه موارد زیر است:

  • نظارت بر خودرو و تشخیص وقوع حادثه
  • ارسال موقعیت مکانی دقیق خودرو
  • ارسال اطلاعات حین تصادف
  • کاهش زمان واکنش
  • هماهنگی بیشتر ارگان‌های امدادی و نیروی پلیس

به‌طورکلی می‌توان گفت ردیاب‌های هوشمند با ارائه اطلاعات دقیق و به‌موقع در بهبود کارایی و سرعت واکنش نیروهای پلیس و نیروهای امدادی کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شوند در حوادث جاده‌ای و حوادث غیرمترقبه به‌موقع حاضر شوند و جان افراد را نجات دهند. همین امر نقش ردیاب خودرو در بهبود امنیت رانندگی و حفاظت جان انسان‌ها نشان می‌دهد.

برتری ردیاب‌های GPS نسبت به روش‌های قدیمی

از ردیاب‌های GPS به‌عنوان ابزاری برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی مهم چون جهت جریان ترافیک، سرعت و اطلاعات جغرافیایی وسایل نقلیه استفاده می‌شود. این داده‌ها یعنی سرعت و مختصات مکانی خودروها نظارت و مدیریت ترافیک را آسان‌تر خواهند کرد. سرعت خودروها یکی از معضلات ایجاد ترافیک است که از طریق سیستم یکپارچه GPS-GIS ثبت می‌شود.

برتری ردیاب‌های GPS نسبت به روش‌های قدیمی مانند بن‌بست کردن و کنترل ترافیک چیست؟

Geographic information system یا سیستم اطلاعات جغرافیایی، اطلاعات جهت جریان ترافیک و سرعت وسایل نقلیه را لایه‌لایه جمع‌آوری می‌کند. این داده‌های به‌دست‌آمده تفکیک و کنترل می‌شود و سپس همه این اطلاعات توصیفی و مکانی موردنیاز در سیستم ثبت می‌گردد. هدف از ایجاد سیستم GPS-GIS داشتن یک پایگاه اطلاعاتی و جمع‌آوری داده‌های مربوط به حجم ترافیک، محدودیت سرعت راه‌ها، موقعیت تقاطع‌های چراغ‌دار، محل وقوع تصادفات، ویژگی‌های هندسی راه و… است. استفاده از ردیاب‌های GPS برای کنترل ترافیک باعث مدیریت بهتر زمان، تردد روان، مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا نسبت به سایر روش‌های کنترلی گذشته می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.