گیت وی هوشمند

۳ بازديد


در چه صنایع و بخش‌های خاصی از نفت و گاز، حمل و نقل، و صنایع تولیدی می‌توان از گیت وی صنعتی بهره‌برداری کرد؟

کاربرد گیت وی‌ صنعتی در صنایع مختلف موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود. در این دستگاه از سیستم‌عامل RutOS کمک گرفته شده است. این سیستم‌عامل امکانات لازم برای ارائه راهکارهای پیشرفته در شبکه‌های صنعتی و اینترنت اشیا را ارائه می‌دهد. تمامی موارد امنیتی لحاظ شده و پایه‌گذاری RutOS بر بستر لینوکس است. از جمله استفاده گیت وی در صنایع و بخش‌های خاص صنایع به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

بخش پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های گاز در صنعت نفت و گاز: از گیت وی برای ارتباطات امن بین تجهیزات پردازشی و کنترلی در پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های گاز استفاده می‌شود. در بخش استخراج نفت دریا نیز برای ایجاد ارتباطات امن و پایدار از گیت وی در برج‌های نفتی و سکوهای حفاری کمک می‌گیرند.

 در صنعت حمل‌ونقل از جمله حمل‌ونقل ریلی و راه‌آهن، از گیت وی صنعتی برای ایجاد ارتباط بین واگن‌ها، ایستگاه‌ها، و مراکز کنترل بهره می‌گیرند. دیگر کاربرد گیت وی صنعتی در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای برقراری ارتباطات بین خودروها، پایگاه‌های لجستیک، و مراکز مدیریت است.

گیت وی صنعتی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی برای ایجاد ارتباطات امن بین دستگاه‌های تولیدی، ربات‌ها، و سیستم‌های کنترلی کاربرد دارد. برقراری ارتباط امن بین دستگاه‌های تولیدی، خطوط تولید، و سیستم‌های مدیریت در صنعت خودروسازی با گیت وی ممکن می‌شود.

چگونه کاربرد گیت وی صنعتی می‌تواند در انتقال داده‌ها و اطلاعات بین شبکه‌ها و واحدهای صنعتی مؤثر باشد؟

گیت وی‌های صنعتی با داشتن قابلیت‌هایی چون رمزنگاری داده‌ها، اتصال از طریق شبکه‌های امن مانند VPN، دیواره‌های آتش از داده‌ها در طول انتقال محافظت می‌کنند. این دستگاه انعطاف‌پذیری بالایی دارد و از استانداردهای ارتباطی متنوعی پشتیبانی می‌کند. استانداردهای ارتباطی چون Ethernet، Wi-Fi، 3G/4G و RS-232/485 را در بر می‌گیرد. وجود این امکانات به کاربران اجازه انتخاب بهترین روش برای ارتباط را می‌دهد. انتقال داده‌ها و اطلاعات از طریق گیت وی صنعتی از طریق پروتکل MQTT یا HTTP انجام می‌شود.

کاربردهای گیت وی صنعتی در تحولات اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) و تبدیل کارخانه‌ها به کارخانه‌های هوشمند چه هستند؟

همان‌گونه که اشاره شد گیت وی یکی از پیشرفته‌ترین ابزار در حوزه تجهیزات شبکه است. این دستگاه قابلیت کنترل و مدیریت تجهیزات صنعتی از راه دور را فراهم کرده است. کاربرد گیت وی صنعتی استخدام نیروی انسانی در صنایع را کم می‌کند و تجهیزات صنعتی را جایگزین می‌کند. مدیریت دستگاه‌ها و تجهیزات، ارتباط میان تجهیزات، مدیریت و نظارت بر انتقال داده‌ها به شبکه مرکزی و… به‌وسیله گیت وی انجام می‌شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.