ردیاب خودرو تلاش

۳ بازديد


نقش ردیاب خودرو در بهبود امنیت رانندگی
 چیست؟ ردیاب سخت‌افزار کوچک و سبکی است که در ماشین جهت ردیابی خودرو و افزایش امنیت آن نصب و راه‌اندازی می‌گردد. کاربرد ردیاب خودرو در حوزه خودرو و رانندگی است و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش تصادفات رانندگی، ایمنی رانندگی، تشخیص رفتارهای خطرناک رانندگان، افزایش امنیت کودکان، کمک‌رسانی سریع‌تر به مصدومان و اطلاع‌رسانی به پلیس و نیروهای امدادی در مدت‌زمان کوتاه‌تر نقش دارد.

ردیاب کلیه اطلاعات در مورد الگوهای رانندگی، موقعیت جغرافیایی، وضعیت فنی خودرو و مصرف سوخت را در اختیار مالک خودرو قرار می‌دهد. با تجزیه‌وتحلیل داده‌های دریافتی می‌توان خودرو سرقتی را بازیابی کرد. همچنین بر رانندگی نوجوانان و افراد کهن‌سال نظارت داشت و اقدامات لازم را برای تعمیر خودرو انجام داد. برای داشتن امنیت بیشتر با ردیاب خودرو می‌توان برای آن محدوده جغرافیایی رانندگی و حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی تعیین کرد. در ادامه از مقالات تلتونیکا با نقش ردیاب خودرو در بهبود امنیت رانندگی بیشتر آشنا خواهید شد.

نقش ردیاب خودرو در بهبود امنیت رانندگی چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و ورود خودروهای پیشرفته به بازار، وجود ردیاب برای افزایش امنیت وسایل نقلیه نیز ضروری گردید. ردیاب خودرو سخت‌افزار کوچکی است که با نصب در ماشین می‌توان موقعیت مکانی خودرو، واردشدن ضربه به ماشین، باز و بسته‌شدن در و اطلاعات دیگر را به دست آورد. کاربرد ردیاب خودرو اگرچه در زمینه خودرو است؛ اما سایر بخش‌های دیگر زندگی را نیز دربر می‌گیرد. اصلی‌ترین وظیفه این دستگاه دریافت موقعیت مکانی متحرک و ارسال آن برای سرور مرکزی تعیین شده است.

ردیاب‌های خودرو مزایا و قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای از جمله ارائه گزارش از مسیرهای طی شده در طول زمان و موقعیت‌یابی دقیق و لحظه‌ای خودرو دارد. همچنین روشن و خاموش‌کردن ماشین از راه دور، امکان درخواست کمک اضطراری با دکمه SOS و پیداکردن خودروی مسروقه به کمک موقعیت‌یابی دقیق را نیز شامل می‌شود. برای این سخت‌افزار می‌توان سرعت مجاز و محدوده جغرافیایی مجاز رانندگی تعیین کرد که با هرگونه عبور از سرعت مجاز و یا خروج از محدوده، برای مالک خودرو هشدار ارسال می‌گردد.

مواردی از جمله نظارت بر عملکرد راننده خودرو، نظارت بر مصرف سوخت و صرفه‌جویی و کنترل از راه دور خودرو در هر نقطه از جهان نقش ردیاب خودرو در بهبود امنیت رانندگی را نشان می‌دهند. با ردیاب نگرانی برای سرقت خودرو کاسته می‌شود و والدین به‌آسانی می‌توانند فرزندان نوجوان خود و یا پدر و مادر کهن‌سال خود را تحت‌نظر داشته باشند. امنیت بیشتر با ردیاب خودرو از طریق بهبود سبک رانندگی و الگوی مصرف سوخت، کاهش تصادفات رانندگی، رسیدگی سریع توسط پلیس، افزایش ایمنی فرزندان و… ممکن می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.